Onderzoeker Djoeke Besselink wint de Ferenc Bojan Young Investigator Award 2023

Djoeke Besselink Ferenc Bojan Award

Afgelopen week heeft Djoeke Besselink de Ferenc Bojan Young Investigator Award 2023 gewonnen op het European Public Health Conference in Dublin. Dit is een prijs voor de beste ingeleverde abstract en mondelinge presentatie voor onderzoekers onder de 35 jaar oud.

In haar presentatie ging zij in op een onderzoek naar veranderingen in gezondheid bij thuiswonende ouderen tijdens de coronapandemie, waarvoor data van het Lifelines Cohort is geanalyseerd. Dit onderzoek vond plaats in samenwerking met het RIVM.

Het abstract vind je hier

Het onderzoek was een eerste stap in het promotietraject van Djoeke, waarin zij de impact van de coronapandemie op gezondheid en welzijn bij thuiswonende ouderen onderzoekt. Vervolgstappen zijn om veranderingen in gezondheid bij thuiswonende ouderen beter te begrijpen door kwalitatieve data-analyses, en implicaties voor de praktijk in kaart te brengen bij toekomstige situaties vergelijkbaar met de pandemie. Alle onderzoeken vinden plaats in samenwerking met FAITH research, Hanzehogeschool, UMCG Groningen en GGD Groningen.

Lees hier de factsheet 'Hoe bieden we kwetsbare mensen de best mogelijke zorg?'