Barn Talk | Opslag in batterijen, halfvol of half leeg?

• Evenement
Barn Talk 7 juni - Batterij Opslag, halfvol of halfleeg - ENTRANCE - Hanzehogeschool Groningen.jpg
  • Datum
    • datum

• Tijd
    • starttijd

• eindtijd

• Locatie

Energy Barn

locatie

Wat kunnen we met batterijen, welke systemen zijn er inmiddels, wat zijn de ontwikkelingen daarin? Maar ook, waar plaatsen we accu’s en wie doet dat?

We weten inmiddels dat opslag belangrijk is voor een stabiele en duurzame energievoorziening. We weten ook dat we energie op talloze manieren kunnen opslaan, maar wie kent de batterij? Ja, penlites en auto-accu’s. Maar thuis-accu’s, accu’s bij zon- en windparken. Hele grote accu’s waar 10-tallen tot honderden MegaWatts in opgeslagen kunnen worden. Wat is er nodig, wat eist minister Rob Jetten via de regelgeving? Als accu’s zo belangrijk zijn, wie plaatst ze, wie beheert ze, wie draagt de kosten en wie incasseert de winsten?

EnTranCe – Centre of Expertise Energy organiseert met New Energy Coalition en het Battery Competence Cluster de volgende Barn Talk. Daarin zullen Jan Willem Zwang (Stratergy), Jeroen van den Berg (Repowered), Dirk van Asseldonk (Battery Competence Cluster), Ton van Cuijk (Enexis) en Marcel Koenis (EnTranCe) met elkaar in gesprek gaan.

Daarbij zal er zeker aandacht zijn voor de stand van de techniek. Wat kunnen we met elektrische batterijen, welke systemen zijn er inmiddels, wat zijn de ontwikkelingen daarin? Maar ook, waar plaatsen we accu’s en wie doet dat?

Datum: 7 juni 2023 – 16:15 -17:15 uur
Locatie: Energy Barn, Zernikelaan 17 (aanmelden verplicht)
Livestream: de Barn Talk is ook te volgen via een livestream.

De Barn Talk wordt georganiseerd in samenwerking met:

• Economie en Bedrijf
  • Techniek