Expositie: The future of Zernike

• Locatie

Van OlstBorg

locatie

Ooit afgevraagd hoe de Zernike Campus er in de toekomst uit kan zien? Welk effect klimaatverandering heeft op de toekomst van onze omgeving en de manier waarop we ontwerpen? Bezoek dan de architectuurexpositie 'The future of Zernike!'.

Tijdens de studio 'Climate Adaptation' onderzochten de studenten van de Master Architectuur de mogelijke impact van klimaatverandering op de wijde omgeving van Groningen en specifiek op de Zernike Campus.

Vragen als: wat is de ruimtelijke en sociale impact van klimaatverandering (hittestress, verhoogde frequentie en intensiteit van regenval, zeespiegelstijging) op Zernike Campus? Wat zijn de worst-case scenario's en wat betekent dit voor de toekomst van onderwijs- en werkplekken?

De studenten hebben de kans gekregen zich te richten op verschillende aspecten van het brede thema klimaatadaptief ontwerpen voor Zernike Campus. Ze kwamen met voorstellen over de rol die dit gebied kan spelen binnen de algehele context van de stad Groningen, meesterplannen voor Zernike Campus die de uitdaging aangaan om klimaatbestendig te worden, voorstellen voor studentenhuisvesting, maar ook met ingrepen in de openbare ruimte van Zernike Campus.

Deze expositie bestaat uit geselecteerd werk met creatieve out-of-the-box ideeën van studenten die het bewustzijn over klimaatverandering vergroten, maar ook inspireren tot discussies over de ontwerpprocessen voor de toekomst van Zernike Campus.

De expositie wordt officiëel geopend door Hanzehogeschool CvB-lid Petra Smeets op 14 juni om 17.00 uur op Zernikeplein 7, lokaal B0.169! Na de officiële opening is er tijd om de expositie te bekijken en om te netwerken. De periode na de opening is de expositie vrij te bezoeken tijdens openingstijden van het gebouw. Er zal een wisselend aanbod gepresenteerd worden.

Aanwezig zijn bij de officiële opening van de expositie? Welkom! Meld je in dat geval aan via deze link. Aanmelden kan tot 12 juni 12:00 uur.

Opening: 14 juni 2023, 17:00 uur

Waar: Zernikeplein 7, ruimte B0.169