Studentenfonds

• Algemeen
cellist armband.jpg

Studenten kunnen een beroep doen op het Studentenfonds van de Stichting Vrienden van het Prins Claus Conservatorium. Het fonds bestaat uit een Instrumentenfonds, een Activiteitenfonds en het Prchal Stipendium.

Wil je bijvoorbeeld een bijzondere masterclass bijwonen, meedoen aan een buitenlands concours of een summerschool volgen? Dan kun je een aanvraag doen bij het Activiteitenfonds
Wil je een ander instrument aanschaffen, of moet je een dure reparatie laten doen, dan kun je een beroep doen op het Instrumentenfonds. Je kunt in aanmerking komen voor een renteloze lening voor (een deel) van het aanschafbedrag. Cellostudenten kunnen daarnaast ook een beroep doen op het Prchal Stipendium, voor ondersteuning van activiteiten die in het verlengde van hun studie liggen en voor het lenen of repareren van een cello.

Vrienden van het Prins Claus Conservatorum

Het Studentenfonds wordt beheerd door de Stichting Vrienden van het Prins Claus Conservatorium. De Stichting ondersteunt onze studenten op allerlei manieren, zoals het verstrekken van bijdrages uit het Studentenfonds, het verlenen van beurzen en het in bruikleen geven van instrumenten.

Je kunt de Stichting steunen door Vriend te worden, dat kan al vanaf €30 per jaar. Kijk op www.vriendenpcc.nl voor meer informatie.