Communicatie & Campagnes

{{'ShareCounter_Share_Label' | i18n}}:
{{'ShareCounter_Share_Label' | i18n}}:

Deze minor is geschikt voor alle studenten van de Hanzehogeschool, behalve studenten van de opleiding Communicatie of Communication & Multimedia Design. ​

Wat is communicatie? Wie wil je bereiken? Hoe communiceer je met verschillende doelgroepen? Wat wil je zeggen met jouw boodschap en hoe geef je die vorm? Deze minor geeft antwoord op die vragen. Gedurende een half jaar krijg je de opdracht een campagne te ontwerpen voor een opdrachtgever waarbij de thema’s duurzaamheid, ondernemerschap en/of healthy ageing op een of andere wijze centraal staan.

Samen met je teamgenoten vorm je een communicatieadviesbureau dat aan de slag gaat met de opdracht. Zowel in het eerste als in het tweede blok werk je als team aan het campagneplan en de uitvoering van de communicatie. Daarbij kijk je ook hoe je je als communicatieadviesbureau profileert. Je ontwerpt communicatiemiddelen voor je eigen bureau en voor de campagne. 

{{'Opbouw_Title' | i18n}}

  • {{item.Title}}
    • {{child.Title}}

  • {{item.Title}}
    • {{child.Title}}

{{'Kernvakken_Title' | i18n}}

  • {{vak.Titel}}

{{'StudieInCijfers_Title' | i18n}}

{{'ShareCounter_Share_Label' | i18n}}:

Eerste blok

  • In de eerste periode verricht je communicatieonderzoek
  • Leer je wat praktijkonderzoek inhoudt en werk je volgens de principes van design thinking. Daarbij ga je in op de kernbegrippen van communicatietheorie
  • Leer je verschillende tekstsoorten te schrijven, een presentatie te houden en denk je na over concepten en vormgeving en leer je werken met o.a. Adobe en Indesign.
  • Je onderzoekswerk mondt uit in een ontwerp: een campagnestrategie dat voortbouwt op een beleidsanalyse en een gedragsanalyse.

Tweede blok

  • In de tweede periode voer je je campagnestrategie uit.
  • Produceer je communicatiemiddelen waarbij je de inhoud bepaalt, de teksten schrijft en de vormgeving van de boodschap verzorgt. Storytelling is daarbij een belangrijk onderdeel.
  • In een pitch presenteer je je campagneplan- en middelen aan de opdrachtgever.

Beroepsproducten

Wat levert het je op en wat kun je maken?

  • Een onderzoeks-en adviesrapport voor de opdrachtgever;
  • Je maakt een website voor je eigen communicatie-adviesbureau waarin je je zelf en je team profileert als merk;
  • Je maakt een website voor de opdrachtgever;
  • Je schrijft uitnodigingen en zakelijke mails;
  • Je verzorgt presentaties waarin je jezelf als merk neerzet;
  • Je verzorgt presentaties waarbij je je idee aan de opdrachtgever kenbaar maakt;
  • Je ontwerpt concepten voor je communicatie-adviesbureau en de opdrachtgever;
  • En Storytelling is daarbij een belangrijk onderdeel.


Anet Doornbos

(050) 595 49 24           
 a.doornbos@pl.hanze.nl           

{{'Contact_Title' | i18n}}

{{'Contact_LabelName' | i18n}} {{vm.name}}
{{'Contact_LabelAddress' | i18n}} {{addressLine}}
{{'Contact_LabelOffice' | i18n}} {{vm.office}}
{{'Contact_LabelAssistant' | i18n}} {{vm.assistantName}} {{vm.assistantName}}
{{'Contact_LabelPhone' | i18n}} {{vm.phone}}
{{'Contact_LabelEmailAddress' | i18n}} {{vm.emailDisplay}}
{{'Contact_LabelWebsite' | i18n}} {{vm.website}}

{{'ThemesWidget_Title' | i18n}}

{{"FocusAreas_Title" | i18n}}

{{'ResearchProject_InfoWidgetTitle' | i18n}}

{{'ThemesWidget_Title' | i18n}}

{{"FocusAreas_Title" | i18n}}

{{'EducationProfile_Title' | i18n}}

{{'EducationProfile_VWO' | i18n}}

{{'EducationProfile_HAVO' | i18n}}

{{'EducationProfile_MBO' | i18n}}

{{'Opleidingen_Title' | i18n}}

{{'Location_Title' | i18n}}

{{'Locations_Title' | i18n}}

{{vm.model[0].Title}}

{{vm.model[0].Street}}
{{vm.model[0].ZipCode}}  {{vm.model[0].City}}

{{'ContactInformation_Title' | i18n}}