Nieuwe leden voor Raad van Toezicht Hanze­hogeschool Groningen

RvT-leden (1).png

De Hanzehogeschool Groningen verwelkomt binnenkort drie nieuwe leden in de Raad van Toezicht. Met ingang van 1 september 2023 treden Cisca Wijmenga en Boyana Petkova toe tot de Raad van Toezicht. Zij volgen Mohamed El Hamdaoui en Annette Imhof op, die afgelopen 1 januari zijn afgetreden. Per 1 mei 2024 zal Cora-Yfke Sikkema de Raad versterken. Zij volgt Sandra Schruijer op, die per die datum zal terugtreden.

Cisca Wijmenga

Cisca Wijmenga is rector magnificus bij de Rijksuniversiteit Groningen en zal per 1 september 2023 stoppen met deze functie. Met haar jarenlange ervaring in het hoger onderwijs, haar sterke wortels in de Noord-Nederlandse samenleving en haar kracht als verbinder en bruggenbouwer, kan zij bij uitstek het profiel van Onderwijs en Onderzoek vertegenwoordigen. Wijmenga is tevens alumnus van de Analistenschool, een voorloper van de Hanzehogeschool Groningen.

Boyana Petkova

Boyana Petkova is werkzaam bij Johnson & Johnson als directeur Digital Supply Chain. Met haar kennis uit het bedrijfsleven, haar roots in Groningen en haar ervaring met transitieprocessen in organisaties, vormt zij een waardevolle versterking voor de Raad van Toezicht. Zij treedt per 1 september 2023 toe.

Cora-Yfke Sikkema

Per 1 mei 2024 treedt Cora-Yfke Sikkema toe. Zij is momenteel burgemeester van Oldambt. Sikkema zal als toezichthouder een nieuw profiel vertegenwoordigen op het gebied van maatschappelijke oriëntatie, een passende rol gezien haar brede werkervaring, sterke verankering in de regio en kennis van de regionale en politieke context.

Dina Boonstra, voorzitter van de Raad van Toezicht: ‘Wij zijn zeer verheugd de drie nieuwe leden te verwelkomen. Met deze versterkingen zijn wij weer op volle kracht om bij te dragen aan de belangrijke rol van de Hanzehogeschool in de regio.’

Op de foto, vanaf links: Cora-Yfke Sikkema, Cisca Wijmenga en Boyana Petkova