Deens bezoek voor PI Veenhuizen

PI Veenhuizen afd Esserheem - Rick van Houten.jpg

Drie prison officers van de gevangenis Enner Mark in Denemarken hebben eind mei een bezoek gebracht aan de Penitentiaire Inrichting in Veenhuizen.

Doel van dit werkbezoek was het uitwisselen van kennis over de gezinsgerichte aanpak in Denemarken en in Veenhuizen. Hanze-onderzoeker Simon Venema vertelde over de aanpak en het onderzoek naar de gezinsbenadering in Veenhuizen. Op hun beurt vertelden de Denen over hoe zij de zaken aanpakken en over de rol van de prison officers binnen de kindgerichte aanpak daar.

Naast de Deense delegatie waren ook studentonderzoekers van de Hanzehogeschool en medewerkers van JC Zaanstad aanwezig. Die laatste groep wil ook aan de slag met een gezinsgerichte aanpak. Mooi om beide bezoeken met elkaar te combineren, de deelnemers hebben zo veel van elkaar kunnen leren.