ENTRANCE - Centre of Expertise Energy bekroond met de titel 'excellent'

RO5362~1.JPG

ENTRANCE – Centre of Expertise Energy heeft een excellente beoordeling ontvangen van de onafhankelijke BKO-visitatiecommissie (Brancheprotocol Kwaliteitszorg Onderzoek). Het eindoordeel ‘excellent’ wordt zelden gegeven aan een Centre of Expertise en is een bevestiging van de toonaangevende positie die ENTRANCE inneemt in de energieonderzoeksector.

"ENTRANCE is een schoolvoorbeeld van een ambitieuze goed georganiseerde en succesvolle onderzoekseenheid. Een onderzoekseenheid die is aangesloten op de regionale beleidsagenda’s, bijdraagt aan de strategische doelen van de hogeschool, een krachtig netwerk om zich heen heeft verzameld én een goede kwaliteit van onderzoek realiseert", zo oordeelde de commissie.

"Deze excellente beoordeling is een prestatie om ongelofelijk trots op te zijn", zegt Dick Pouwels, voorzitter van het College van Bestuur. "Met de solide en krachtige organisatie die EnTranCe is, het vermogen om te verbinden én het lef dat studenten, medewerkers en bedrijven tonen, komt die wereld zonder fossiele brandstoffen echt in zicht, wordt het haalbaar en concreet."

Duidelijke impact op de maatschappij

Een Centre of Expertise wordt één keer in de vijf jaar beoordeeld op verschillende aspecten van het onderzoek, waaronder de strategie, organisatie, kwaliteit, impact en doorwerking. De commissie evalueert of het onderzoek voldoet aan de geldende normen en standaarden binnen het vakgebied, en of het een bijdrage levert aan wetenschappelijke kennis, maatschappelijke relevantie en innovatie. Een excellente beoordeling getuigt van uitzonderlijke kwaliteit en effectiviteit van onderzoeksinspanningen, en de duidelijke impact ervan op de maatschappij en industrie.

ENTRANCE mag zich de komende vijf jaar ‘excellent’ noemen. Op 14 maart werd de excellente beoordeling gevierd in de Energy Barn in Groningen.

• Techniek

Thema's