HanzeXperience van start

Hanzexperience

Op dinsdag 27 februari is de HanzeXperience van start gegaan! Verspreid over zeven dagen komen meer dan 3.200 havo 4- en vwo 5-scholieren van 40 scholen uit de vier noordelijke provincies langs op de Hanzehogeschool.

Voor veel van deze scholieren is de HanzeXperience de eerste kennismaking met studeren aan het hbo en aan de Hanzehogeschool. Het is de aftrap van hun studiekeuzeproces.

Internationaal bekende eierbal

Elk dagdeel komen er 200 à 300 leerlingen van verschillende scholen langs om een leuk en inhoudelijk programma te volgen. Het bezoek start met een opening in de Gerardus de San, waar ze meer te weten komen over de Hanzehogeschool, studeren aan het hbo en in Groningen, en over het studiekeuzeproces. Vervolgens nemen de aspirant-studenten deel aan twee workshops die ze van tevoren gekozen hebben. Deze workshops, ontwikkeld en gegeven door docenten en andere medewerkers van de diverse opleidingen, gaan over interessegebieden en de opleidingen die daaronder vallen. De inhoud is zeer uiteenlopend, van een kijkje in het lab en leren programmeren of het maken van een businessplan om de eierbal internationale bekendheid te geven, tot een speurtocht door het Wiebenga of het voltooien van een escape room vol juridische puzzels. Na het volgen van de workshops wordt het dagdeel gezamenlijk afgesloten met een quiz.

Met de HanzeXperience biedt de Hanzehogeschool Groningen de scholieren de mogelijkheid om sfeer te proeven binnen onze gebouwen, een start te maken met het kiezen van een studie en een kijkje te nemen bij de opleidingen in een bepaald interessegebied. "Ik vind dat de HanzeXperience echt een goed beeld gaf van wat er allemaal gebeurt op het hbo en hoe je gemiddelde dag eruitziet", vertelde één van de deelnemers.

Doet jouw school nog niet mee aan de HanzeXperience maar ben je wel geïnteresseerd? Stuur dan een mailtje naar [email protected].