Student Robin van Wijk ontwerpt drone-technologie voor opsporing van straling

Walk of Fame Hanzehogeschool Drone

Robin van Wijk, een student HBO-ICT Software Engineering aan de Hanze, heeft zijn afstudeerproject met succes afgerond bij Medusa, een Gronings bedrijf dat zich richt op het opsporen van straling.

Bij Medusa richtte Robin zich specifiek op door mensen gecreƫerde straling, die sterk en gevaarlijk kan zijn. Hij ontwikkelde een demo voor een slimme en lichtgewicht drone met edge computing-technologie om deze straling op te sporen.

Medusa-directeur Han Limburg kwam in contact met de Hanzehogeschool Groningen via het project 5Groningen, waarbij KPN als partner betrokken was. KPN leverde technische kennis en ondersteuning aan Medusa, waarbij medewerkers van KPN actief betrokken waren bij het project.

Jacob Groote (EVP Innovation & Partnerships bij KPN) benadrukte de waarde van het werken met studenten en het ondersteunen van mkb-bedrijven zoals Medusa, en prees de innovatie die voortkwam uit deze samenwerking.

Han Limburg was zeer tevreden over Robin's prestaties en Robin ontving een uitstekende beoordeling van zijn docent, met een score van 10!

Walk of Fame Hanzehogeschool Drone

In onderstaande video vertellen Robin van Wijk, Han Limburg en Jacob Groote meer over de samenwerking en het onderzoek.