Handige video's en gidsen voor profiel­werkstuk en toekomstige studenten

Concentratie.jpg

Of je nu bezig bent met je profielwerkstuk, binnenkort komt studeren bij de Hanze of juist al klaar bent met studeren: iedereen zoekt wel eens naar informatie. Maar de juiste informatie vinden kan een uitdaging zijn.

Effectief studeren.jpg

De HanzeMediatheek maakt korte video's, genaamd Minilectures, die je verder helpen in het zoekproces. Zo hebben we video's over zoektermen bedenken, bronvermeldingen verzamelen en een Minilecture vol slimme zoektips. Je vindt ze allemaal op ons YouTube kanaal, opgesplitst in handige playlists.

Ben je bezig met je profielwerkstuk?

Check dan deze video's

Ga je bij de Hanzehogeschool studeren?

Bekijk dan deze playlist eens

Gidsen

Een Library Guide bevat alle belangrijke tips en bronnen over een onderwerp, programma of opleiding verzameld in één overzicht.

Zo zijn er gidsen over onderwerpen die voor iedereen handig zijn, bijvoorbeeld Literatuuronderzoek, APA-richtlijnen, of over tools/programma's zoals Google Scholar of Excel. Handig als je bezig gaat met je profielwerkstuk en je tips zoekt over hoe je het beste kunt gaan zoeken naar informatie!

Ook zijn er Library Guides voor de opleidingen Verpleegkunde, Facility Management, en Docent Muziek (en nog veel meer) vol met aangeraden databanken, boekentips en relevante tijdschriften.

De Library Guides zijn voor iedereen toegankelijk, maar vooral voor studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool bedoeld. Het kan daarom zijn dat je gevraagd wordt in te loggen als je doorklikt naar een bron in een Library Guide.

Benieuwd geworden? Neem hier een kijkje naar het hele aanbod. Heb je vragen? Kom makkelijk met ons in contact via de menuknop ‘Support & Contact’.

Bekijk hieronder een korte introductievideo over Library Guides

Tijdschriften en zithoek Mediatheek 2023.jpg