Reisma van den Burg Stipendium

Shiyu Duan.JPG

Dit stipendium is vernoemd naar de Friese schilder Cor Reisma (1902-1962) en ingesteld door zijn familie. Het tweejaarlijkse stipendium is bedoeld om recent afgestudeerden uit alle disciplines van Academie Minerva een kans te bieden om hun werk door middel van een (inter)nationaal project verder te ontwikkelen. Dit kan deelname aan een manifestatie of evenement betreffen, een onderzoek of verblijf in een gastatelier. Reguliere (vervolg)opleidingen vallen hier niet onder. Kandidaten worden aangemoedigd om in hun plan nieuwe terreinen te verkennen en artistieke cross-overs aan te gaan.

Het Reisma van den Burg stipendium is in 2023 uitgereikt aan Maaike Meindertsma (Autonome Beeldende Kunst 2022).

Winnaars

2023: Maaike Meindertsma (Autonome Beeldende Kunst)
2021: Shiyu Duan (Frank Mohr Institute–Painting)
2019: Jip de Beer (Frank Mohr Institute - MADtech)