Nieuwe aflevering ‘De Aanpakkers’ met topsportstudent Shuohan Men

Shuohan.jpg

Amper terug van bijna twee maanden trainen in China presteerde Shuohan Men onlangs boven verwachting op de Tafeltennis Masters in Wageningen. Pas in de finale moest de studente Sportmarketing aan de Johan Cruyff Academy haar meerdere erkennen in Tanja Helle.

In de nieuwe aflevering van ‘De Aanpakkers’ laat Shuohan weten dat ze zich op dit moment beter voelt dan een jaar geleden toen het met tafeltennissen niet ging zoals ze graag wilde. Shuohan verbleef deze zomer bijna twee maanden in haar geboorteland China. Om familie te bezoeken, maar vooral om te trainen. “Het niveau is daar heel hoog. Het is beter voor mij daar te trainen”, zegt ze.

Naast veel trainen deed ze namens de Hanzehogeschool Groningen mee aan de World University Games Summer 2023 die plaatsvonden in Chengdu in China. Daar kon ze helaas geen potten breken. Of ze in haar vakantie niet, zoals zoveel anderen, lekker niets wil doen? “Ik ben het gewend door te trainen”, vertelt ze in de video. Een jaar lang wordt Shuohan gevolgd in de videoserie ‘De Aanpakkers.’ Net als de andere talentvolle sporters Luciano Valente, Lars van Oostrum, Daniel Moragues, Jop van der Laan en Tim Jansen.

De Aanpakkers is een initiatief van Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Meer en Beter Bewegen, Topsport Noord, Stichting BEA, Sport050, Provincie Groningen en de Topsport Talentschool.

Bekijk hieronder de video

Shuohan Men 2.jpg