Verhalen over de impact van praktijkonderzoek in de regio

gezonde leefstij

Niets laat de variëteit en rijkdom aan praktijkgericht onderzoek binnen de Hanze zo goed zien als een verhaal.

Door verhalen willen we zichtbaar maken wat er bij de Hanzehogeschool allemaal gebeurt aan onderzoek en welke impact dit heeft in de regio. Vorig jaar zijn we begonnen om na afloop van onderzoeksprojecten impactverhalen te schrijven, waarvoor we onderzoekers, studenten en mensen uit de praktijk spreken, daar waar de impact het meest voelbaar is. Nu zijn deze verhalen gebundeld.

Met deze verhalen willen we helder en toegankelijk laten zien wat de impact is van ons onderzoek op de maatschappij, op allerlei terreinen. En hoe wij, vaak multidisciplinair, werken aan de drie strategische thema's: Kansengelijkheid & Participatie, Passende Zorg en Gezonde Leefstijl & Leefomgeving.

De impactverhalen in dit boekje zijn georganiseerd volgens deze thema's. Lees bijvoorbeeld onder Passende Zorg waarom het belangrijk is dat mensen zo fit mogelijk de operatietafel op gaan. Of ontdek welke rol brugfunctionarissen spelen als luisterend oor voor kind, ouders en school onder Kansengelijkheid & Participatie.

Lees hier het boekje met Impactverhalen

Leest u liever de papieren versie? U kunt het boekje bestellen door een mail te sturen aan [email protected].