Hanze Impact Podcast: Groene Chemie

• Onderzoeker aan het woord
bioplastic.jpg

In deze podcastserie gaan we in gesprek met twee betrokkenen van de Hanzehogeschool die vanaf een andere invalshoek naar één onderwerp kijken. We vragen ze met elkaar in gesprek te gaan om zo, wellicht, tot nieuwe inzichten te komen. In ieder geval krijgen ze een kijkje in elkaars wereld!

Aan tafel zitten André Heeres van het lectoraat Biobased Chemistry en Janneke Krooneman van het lectoraat Biorefinery. Onder leiding van Tjarda Polderman, gaan ze in gesprek over Circulariteit. Of specifieker: Groene Chemie.

Veel van de grondstoffen die we gebruiken voor de miljoenen producten die we produceren zijn niet duurzaam. Ze zijn eindig, fossiel en zeer vervuilend. Daarom zijn er nieuwe duurzame alternatieven nodig die we dagelijks kunnen inzetten bij de productie én na gebruik kunnen terugbrengen in een kringloop van grondstoffen. Hoe kan de Hanzehogeschool er met praktijkgericht onderzoek voor zorgen dat we deze circulaire keten opbouwen?

Luister via Spotify