Honoursminor Sales Talent & Innovatie Programma

• Minor
Four students sitting at round table, talking and laughing.

Honoursminor Sales Talent & Innovatie Programma STIP

Minor
Taal
Startmaanden
Start: september
Locaties
Groningen
  • Economie en Management

​Het Sales Talent & Innovatie Programma is een verdiepende minor waarin Sales centraal staat.

Over deze minor

STIP: Sales Talent & Innovatie Program

In dit programma richten we ons op Transformational Sales. De klant als 'driver for change'. Oftewel, wat als klanten iets vragen wat je nog niet levert? Wat dan?

Uitgangspunt hierbij is dat Sales niet meer een geïsoleerde functie is die marketingbeleid uitvoert, maar sales is een (klant)waarde proces. Samen met klanten oplossingen bedenken, nieuwe werkelijkheden construeren. Dit is een sociaal proces, waarin de (Key)-Accountmanager een cruciale rol speelt.

Ben jij, of wil jij de X Sales professional worden?

Dit vraagt ook compleet andere skills van een sales professional in vergelijking met een 'ouderwetste' verkoper. Deze skills ontwikkelen, is daarmee een belangrijk onderdeel van het programma van deze minor. Dit doen we door ons te verdiepen in theorie die nieuwe inzichten geeft over het vak Transformational Sales en de skills die daarbij horen voor een Key-Accountmanager. Vandaar dat de Sales professional, de X professional zoals wij die noemen centraal staat. Wij zijn op zoek naar mensen die de ambitie hebben om bij die 10% Sales professionals te willen behoren. Ben jij die ambitieuze student?

Strategische Sales & Veranderprocessen

Als klanten iets vragen wat je nog niet kunt leveren, maar wel behoefte aan is, dan ligt hier een prachtige uitdaging voor een leverancier om zich wel/niet aan te passen aan de (nieuwe) vraag. Deze vraag kan een kleine aanpassing zijn, maar kan ook nieuwe business modellen genereren. In het laatste geval spreken we over Transformational sales. Inzicht in strategische sales, kennis van (Key) Accountmanagement, veranderprocessen is dan onmisbaar.

Praktijk: Traineeship

Naast de theoretische kennis die je opdoet in onze Masterclasses (met interessante sprekers uit de praktijk) loop je ook twee dagen per week mee bij een 10% bedrijf. We noemen dit een Sales Traineeship, waarbij je de theorie over de praktijk kan leggen en met name ook andersom, de praktijk over de theorie kan leggen.

Kortom, wil jij die 10% Sales Professional worden, wil jij je verdiepen in Transformational Sales en vind jij het leuk om uitgedaagd te worden tijdens salesgesprekken, meld je dan aan voor deze Honours minor.

Aanmelden en inschrijven

Voor alle duidelijkheid, deze minor draait niet mee in de loting. Je kunt je er niet voor inschrijven in Osiris student. Nadat je bent toegelaten, word je door het backoffice van de opleiding ingeschreven voor de minor.

Neem voor meer informatie contact op met:

Kees Rozema

of Niek van der Meulen van Salesperience