Majors

CE

De opleiding Commerciële Economie biedt jou een stevig programma dat je voorbereidt op commerciële beroepen. Je kiest vanaf je tweede jaar voor een van de drie richtingen (majors): Marketing & Sales Management (MSM), Marketing Communication Management (MCM) of Digital Marketing (DIM). In het eerste jaar van je studie maak je kennis met deze richtingen, zodat je daarna kunt bepalen waar je je in wilt specialiseren.

Major Marketing Communication Management

Je houdt je bezig met de manier waarop een organisatie zo goed mogelijk kan inspelen op de wensen en behoeften van de klant. Je leert hoe je het marketingcommunicatiebeleid kunt inzetten om de klant te informeren over het bestaan van een bepaald product of dienst. Maak je gebruik van social media, (online) advertenties, reclamespots of influencer marketing?

Major Digital Marketing

Je verdiept je in de online aspecten van marketing en wordt wegwijs gemaakt in de wereld van online advertising. Daarnaast leer je ook over de technische kant van e-commerce. Hierbij komen business intelligence, databases, webprogramming en webanalytics aan de orde.

Major Marketing Sales Management

Je verdiept je in het onderhouden van zakelijke relaties en leert te luisteren naar de klant. Je onderzoekt trends en ontwikkelingen in de branche en ontdekt hoe je CRM-systemen kunt gebruiken om nieuwe leads op te sporen. Daarnaast leer je verkoopgesprekken te voeren zodat jij potentiële klanten ervan kunt overtuigen dat ze echt met jou in zee moeten gaan.