Opening Hogeschooljaar 2024 - 2025

• eindtijd

• Locatie

locatie

Op dinsdag 3 september openen we het nieuwe hogeschooljaar.

Journalist en presentator van het NOS Journaal Afke Boven is dagvoorzitter en gaat in gesprek met voorzitter Dick Pouwels en de zaal over de veranderingen in het onderwijs bij de Hanze. Als gastspreker verwelkomen we dit jaar jongerenexpert Yvonne van Sark over ‘de veranderkracht van jongeren’. Al meer dan 25 jaar schrijft en adviseert Yvonne over jongeren. Wat motiveert jongeren? Hoe denken zij over van betekenis zijn in de maatschappij? En waarom hebben juist jongeren veranderkracht in transities? Op deze vragen gaat Yvonne in tijdens haar keynote.

Ook reiken we de Hannie Schaftprijs uit aan een of meerdere studenten die met hun werk van betekenis zijn voor de maatschappij. Studenten van het Prins Claus Conservatorium en Lucia Marthas Institute for Performing Arts verzorgen deze middag muziek en dans.

Vorig jaar werd de opening verzorgd door Koningin Maxima. Lees het verslag.

De opening is te volgen via een livestream

Evenement types

• Talkshow