Consumenten gedrag 3.0

  • Minor
Consumentengedrag 3.0.png

Consumentengedrag 3.0

Niveau
Minor
Taal
Nederlands
Credits
30 ECTS
Startmaanden
Start: september
Locaties
Groningen
  • Economie en Bedrijf
  • Taal en Communicatie
  • Gedrag en Maatschappij

Hoe maken consumenten keuzes? Kun je die keuzes beïnvloeden? Voor organisaties is het van groot belang om een antwoord te krijgen op deze vragen.

In deze minor ga je op een spreekwoordelijke praktische innovatie expeditie. Je leert over het veelzijdige thema van consumentengedrag en ervaart hoe je klantinzichten kunt benutten in je toekomstige vakgebied.

Over deze minor

Ben je open minded, onderzoekend, ondernemend, een kritische denker, nieuwsgierig, proactief en wil je positieve impact maken in de praktijk? Dan is deze minor geschikt voor jou.

De minor is ook een innovatiewerkplaats (IWP) en bestaat uit twee delen: een groeps- en een individueel deel. In het groepsdeel ga je aan de slag in een multidisciplinair innovatieteam. Samen ontwerp je klantgerichte concepten met en voor een betrokken opdrachtgever. Altijd op een betekenisvol terrein met een positieve impact op de wereld. Je houdt daarbij rekening met duurzame ontwikkeling; People, Planet, Prosperity. Drie elementen people (mensen), planet (planeet/milieu) en prosperity (opbrengst/winst) die op harmonieuze wijze gecombineerd worden. Daarmee draagt deze minor bij aan jouw ontwikkeling tot toekomstbestendige professional; tot gamechanger & verbinder.

Je werkt volgens de wereldwijd gebruikte 'FORTH Innovation Method'. De FORTH innovation method is een effectieve methode die bij organisaties wordt gebruikt om te komen tot innovatie. De methode combineert creativiteit met zakelijkheid en is door ons, speciaal voor de minor, vertaald naar hoger onderwijs. Je doet dus ‘hands on’ ervaring op met een innovatieproces in de praktijk. Een van de cases van deze minor is inmiddels opgenomen in het Engelstalige 'FORTH case book' van succesvolle bijzondere projecten uit 15 verschillende landen.

Naast de groepsopdracht ga je ook alleen aan de slag met een onderwerp binnen consumentengedrag dat jouw speciale interesse heeft. Jij voert de regie over wat je leert en ontwikkelt je tot expert op dat gebied.

De minor biedt jou verder:

  • ontwikkeling tot future proof professional die positieve impact maakt
  • inspiratie door diverse masterclasses(intern en extern)
  • verdieping in een zelfgekozen interessegebied
  • inzicht in trends
  • ondernemend werken in een innovatieteam met studenten van verschillendeopleidingen
  • ervaring met het werken voor een opdrachtgever
  • de mogelijkheid om op creatieve manieronderzoek te doen
  • de kans om te werken met de wereldwijd gebruikte ‘FORTH Innovation Method’ waardoor je ervaring opdoet met innovatie in de praktijk.
  •  een green ambassador certificaat
  •  een onderwijsprogramma dat door studenten positief wordt beoordeeld

 

De minor is een samenwerkingsverband tussen ervaren docenten van de opleidingen: Commerciële Economie, Toegepaste Psychologie en Communicatie en Multimedia Design.

still video consumentengedrag.jpg
Studenten aan picknicktafels in de schaduw

Studenten aan het woord

Voor je kunt beginnen

Toelatingseisen en aanmelding

Een goede motivatie en een behaaplde propedeuse zijn van belang omdat de minor tamelijk intensief is en de kwaliteitseisen hoog. Gezien de populariteit van de minor en het beperkte aantal plekken, vindt de toegang tot de minor plaats door middel van selectie op basis van motivatie. Wees een early bird en stuur voor 19 april 2024 jouw korte motivatiemail aan e-mailadres: [email protected].  

Voor alle duidelijkheid, deze minor draait niet mee in de loting. Je kunt je er niet voor inschrijven in Osiris. Nadat je bent toegelaten word je door het backoffice van de opleiding ingeschreven voor de minor.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met mevrouw van Wieren: [email protected]

Veelgestelde vragen

Contact

Interessegebieden

  • Economie en Bedrijf
  • Gedrag en Maatschappij
  • Taal en Communicatie