Op expeditie door de wereld van de consument

  • Minor
Consumentengedrag 3.0.png

Consumentengedrag 3.0

Niveau
Minor
Taal
Nederlands
Credits
30 ECTS
Startmaanden
Start: september
Locaties
Groningen
  • Economie en Management
  • Taal en Communicatie
  • Gedrag en Maatschappij

Wil jij ontdekken hoe je consumenten écht begrijpt en beïnvloedt? En ervaren hoe je het veelzijdige thema van consumentengedrag kunt benutten in je toekomstige vakgebied?

Ga dan mee op een inspirerende en praktische expeditie tijdens deze minor op het snijvlak van consumentenpsychologie/-gedrag en innovatie waarin je talenten als professional verder ontwikkelt en meer zicht krijgt op jouw rol in een veranderende wereld.

Over deze minor

 

Voor wie is deze minor?

Ben jij nieuwsgierig, proactief, ondernemend en kritisch denkend? Wil je graag een positieve impact maken in een wereld vol verandering? Dan is deze minor perfect voor jou!

Wat kun je verwachten?

De minor bestaat uit twee delen:

Groepslijn: Werk in een multidisciplinair innovatieteam aan klantgerichte concepten met een WOW-factor. Dit doe je, in co-creatie met een betrokken opdrachtgever. Zo pas je je kennis van consumentenpsychologie gelijk toe in de praktijk.
Je gebruikt hierbij de bewezen FORTH Innovation Method, die wereldwijd succesvol wordt toegepast in organisaties. Wij vertaalden de methode naar onderwijs.

Individuele lijn: Verdiep je in een onderwerp binnen consumentenpsychologie/gedrag dat jouw speciale interesse heeft. Jij bepaalt de richting en ontwikkelt je tot expert in jouw gekozen gebied.

De minor biedt jou:

  • Inspirerende sessies: Diverse masterclasses en workshops (ook peer to peer) geven je nieuwe inzichten. We leren van elkaar.
  • Praktijkervaring: Je leert innoveren met een bewezen methode en werkt aan echte opdrachten voor impactvolle organisaties.
  • Persoonlijke groei: Je ontwikkelt vaardigheden zoals ondernemend werken, transitievaardigheden, open minded zijn en innovatievermogen.
  • Positieve impact: Je leert hoe je als professional het verschil kan meken in een wereld in transitie.
  • Extra’s: Een Green Ambassador certificaat én een onderwijsprogramma dat door studenten zeer wordt gewaardeerd.

De minor is een samenwerkingsverband tussen ervaren docenten van de opleidingen: Commerciële EconomieToegepaste Psychologie en Communicatie en Multimedia Design.

De student kan na het volgen van deze minor:

  • met behulp van creatief onderzoek klantinzichten verzamelen;
  • trends en kansrichtingen onderzoeken en benutten;
  • alle fases van het FORTH innovatieproces doorlopen en op goed niveau uitvoeren, innovatief vermogen;
  • verbindingen leggen om tot een samenhangend kansrijk klantgericht communiceerbaar concept te komen;
  • consumentenpsychologie in de praktijk toepassen;
  • ondernemend en op een professionele wijze met opdrachtgever werken;
  • creatief kwalitatief diepgaand consumentenonderzoek doen op een onderwerp naar keuze en dit op een professionele manier presenteren.
Studenten aan picknicktafels in de schaduw

Studenten aan het woord

Voor je kunt beginnen

Toelatingseisen en aanmelding

Deze minor doet mee aan de lotingsprocedure. Inschrijven kan van  5 mei tot en met 11 mei 2025 via Osiris, aanmelding na loting kan vanaf 19 mei, als er nog plaatsen over zijn.

Nadat je bent ingeloot zal je worden gevraagd om een korte motivatie aan te leveren.

Toegankelijk voor:

In principe toegankelijk voor studenten van alle instituten.

Eisen:

Je dient je propedeuse behaald te hebben. 
Voor meer informatie kun je contact opnemen met mevrouw van Wieren:[email protected]

Veelgestelde vragen

Contact

Interessegebieden

  • Economie en Management
  • Gedrag en Maatschappij
  • Taal en Communicatie