Online Marketing in de Praktijk

• Taal en Communicatie
  • Economie en Management

Over deze minor

Bij de start van het programma leer je in een webshopsimulatie (Woocommerce) te werken met Google Analytics en Ads. Vervolgens ga je in teams in de praktijk aan de slag. Voor een MKB-bedrijf in de regio werk je een online marketingstrategie uit. Je implementeert de ontwikkelde campagnes en stuurt deze bij. De deelnemende bedrijven investeren een  marketingbudget dat je zo effectief mogelijk moet inzetten.

Hoe zorg je voor meer klanten op de site? Hoe verhoog je de conversie? En bovenal: hoe zorg je ervoor dat je het vertrouwen krijgt als online consultant, zodat de klant je adviezen opvolgt?

Onder begeleiding van ervaren coaches uit de praktijk werk je aan je online marketingvaardigheden voor échte klanten. Je bent volledig up-to-date door gastcolleges en werkbezoeken van bedrijven uit de praktijk. Zie bijvoorbeeld bijgaand blog van B2design en het artikel van de WOO over de Barber Brigade die als ondernemer deelnam aan de minor.

De behandelde theorie over Google Analytics, SEA, SEO, display-advertising, social, remarketing en conversie-optimalisatie stoomt je klaar voor het behalen van de  Google certificaten Analytics en Fundamentals.

Voor je kunt beginnen

Op basis van Loting

Inschrijven kan van 6 mei tot 12 mei via Osiris, aanmelden na loting kan vanaf 20 mei.

Toegankelijk voor

In principe toegangelijk voor studenten van alle instituten.

Contact en deelname

Neem voor meer informatie contact op met Carina van Selling en Ingrid van Goor.

• Economie en Management
  • Taal en Communicatie