Opening Klimaatboom

• Evenement
Onderzoeker Niels Kuijpens en twee studenten werken aan een prototype van de Klimaatboom
  • Datum
    • datum

• Tijd
    • starttijd

• eindtijd

• Locatie

Van OlstBorg

locatie

Het is zo ver: de eerste échte Klimaatboom is een feit! Op dinsdag 10 oktober, de dag van de Duurzaamheid, onthullen wij vol trots een van de eerste twee exemplaren op de Zernike Campus in Groningen en dat doen wij graag met jou!

Het begon allemaal met een idee van onze toenmalige student Industrieel Product Ontwerp Niels Kuijpens. Tijdens zijn stage bij Kenniscentrum NoorderRuimte en House of Design creëerde hij de Klimaatboom: een frame van gerecycled plastic waarin levende planten in en boven het frame kunnen groeien. Deze circulaire oplossing stelt steden in staat gebieden te vergroenen en te verkoelen, zonder dat de ondergrondse infrastructuur aangetast wordt. Een prachtidee dus, want de boom wordt namelijk niet geworteld in de grond; de wortels en een zelfregulerend watersysteem bevinden zich in het frame. Na meerdere prototypes en vervolgonderzoek vanuit NoorderRuimte wordt nu de eerste volgroeide Klimaatboom bij Zernikeplein 7 geplaatst, en dat willen we vieren.

• 15:30 – 16:00 Inloop
  • 16:00 – 16:20 Inspirerende key-note Daphne Laan
  • 16:20 – 16:50 Niels Kuijpens en co over de Klimaatboom
  • 16:50 – 17:00 Officiële opening CVB-lid Annemarie Hannink
  • 17:00 – 17:30 Borrel

Je bent 10 oktober vanaf 15.30 van harte welkom bij Kenniscentrum NoorderRuimte. Uiteraard zullen er naderhand ook hapjes en drankjes aanwezig zijn. In verband met de catering vragen wij om je vooraf even aan te melden. Een aantal dagen voor de opening ontvang je een mail met verdere praktische (parkeer)informatie. We hopen je te mogen verwelkomen bij de feestelijke opening van deze ingenieuze boom!

Meld je hier aan

• Aarde en Milieu