Congres Point-of-Care Technologies (POCT24)

• Evenement
Chemische Technologie 2022 7.jpg
  • Datum
    • datum

• Tijd
    • starttijd

• eindtijd

• Locatie

Saxion Enschede

locatie

Graag nodigen wij je uit voor het tweede congres gericht op Point-of-Care Technologies (POCT24) georganiseerd door Saxion Hogeschool en Hanzehogeschool.

Point-of-Care Technologies (POCT) stellen eindgebruikers, zoals zorgprofessionals en burgers, in staat om binnen enkele minuten nauwkeurig real-time diagnostische tests van laboratoriumkwaliteit uit te voeren. Dit kan worden bereikt door het analyseren van kleine hoeveelheden lichaamsvloeistoffen, zoals urine, swabs, interstitiële vloeistof of serum/bloed, met behulp van POCT-apparaten die dicht bij de patiënten kunnen worden ingezet, bijvoorbeeld in een ziekenhuis of gezondheidscentrum, of zelfs bij burgers thuis. Enkele van de bekende POCT-toepassingen zijn bloedglucosetests en snelle COVID-19-tests die op grote schaal zijn gebruikt tijdens de coronapandemie. Daarnaast kan POCT worden gebruikt voor het op afstand monitoren van patiënten met behulp van draagbare apparaten en diagnostische systemen.

Meer over Point of Care Technology

Maar wat kun je zoal verwachten tijdens dit congres?
Denk aan inspirerende sprekers op het gebied van toegepast onderzoek, Point-of-Care technologieën (waaronder biosensoren en draagbare apparaten), welzijn en toepassingen in de gezondheidszorg, en nog veel meer. Je kunt ook een markt bezoeken met interessante demonstraties en posterpresentaties van onze projecten. Tevens is er volop gelegenheid om te netwerken.

10.00u | Ontvangst
10.30u | Opening
10.35u | Introductie op POCT en pitches gastsprekers
11.30u | Parallelsessies: ontwikkeling van POCT, impact van POCT, toepassing van POCT

12.30u | Lunch

13.30u | Keynote: professor Sushanta Mitra, Waterloo Institute for Nanotechnology, University of Waterloo
14.30u | Parallelsessies: ontwikkeling van POCT, impact van POCT, toepassing van POCT
16.00u | Afsluiting
16.15u | Borrel en netwerken

Klik hier om je aan te melden!