Monitoring docentenleergang ‘Expert Formatief Handelen’
- Onderzoeksproject
Binnen de Hanze ontwikkelen docenten zich via de tweejarige leergang Expert Formatief Handelen tot experts en change agents die formatief handelen versterken in hun eigen opleiding. In dit onderzoek wordt onderzocht hoe de leergang is ontworpen, wat de docenten leren en hoe dit doorwerkt in hun onderwijspraktijk en bij collega’s. De resultaten helpen om succesvolle docentleergangen binnen de Hanze verder te ontwikkelen en te verbeteren.
Binnen de Hanze volgen docenten uit verschillende schools een tweejarige leergang “expert formatief handelen”, verzorgd door een trainer vanuit Toetsrevolutie (www.toetsrevolutie.nl).
In deze leergang ontwikkelen Hanze-docenten zich tot expert op het gebied van Formatief Handelen en tot change agent (iemand die verandering faciliteert ) binnen hun eigen opleiding. Zij helpen collega’s om de principes van Formatief Handelen (FH) verder te integreren in het onderwijs.
Tijdens bijeenkomsten van hele of halve dagen delen een trainer en gastsprekers kennis en ervaringen, oefenen de deelnemers hun de 3 didactische strategieën van FH en werken ze aan hun rol als change agent binnen hun team of school.
In dit onderzoek wordt gekeken naar
Senior onderzoeker
Junior onderzoeker
Wil je meer weten over projecten van Leren in de Leergemeenschap?
Bezoek de pagina van het lectoraatHoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?