Creëer verhalen die verbinden en je merk versterken.

  • Cursus | Module | Leergang
  • Deeltijd
  • 10 weken

Kom kennismaken

Bezoek één van onze informatieavonden.

Meer informatie en aanmelden

Strategisch Brand Management

Niveau
cursus | module | leergang
Vorm
deeltijd
Duur
10 weken
Taal
Engels
Locaties
Groningen
Graad
Certificaat
Credits
15 ECTS
Startmaanden
Start: november
Kosten
Kosten: € 1.100,-
  • Taal en Communicatie

Na deze module:

  • Ontwikkel je merkstrategieën die passen bij de missie en waarden van je organisatie, en die aanslaan bij diverse doelgroepen wereldwijd.
  • Kun je jouw merk versterken met inzichten uit internationale branding, digitale marketing, doelgroeponderzoek en data-analyse.
  • Ben je in staat om jouw merkverhaal duidelijk en effectief te vertellen op verschillende platforms en met diverse technologieën.
  • Na succesvolle afronding van deze module ontvang je een certificaat van 15 ECTS binnen de geaccrediteerde Master International Communication. Daarmee laat je zien dat je beschikt over stevige basiskennis en praktische vaardigheden in gedragsverandering en communicatie.
  • Het certificaat kun je bovendien stapelen richting een diploma voor onze deeltijdmaster International Communication (MA).

Wat ga je leren

Deze module is praktisch en direct toepasbaar. Je kunt een deel van de opdrachten uitvoeren binnen je eigen werkomgeving. Zo zet je wat je leert meteen om in resultaat: voor jezelf, je team en je organisatie.

  • Je merk opbouwen
    Pas belangrijke trends op het gebied van branding, modellen en inzichten toe om je merk te ontwikkelen en te versterken.
  • Je merk positioneren
    Ontwikkel een duidelijke merkpositioneringsstrategie en gebruik onderzoek en analyses om je merk (internationaal) herkenbaar te maken.
  • Het verhaal van je merk vertellen
    Vertel verhalen die de identiteit van je merk weerspiegelen in al je (digitale) communicatie, en gebruik strategie en creativiteit om deze verhalen boeiend en relevant te maken.

Inhoud

Als strategisch brandmanager ben jij het gezicht en de stem van je merk. Met jouw strategisch inzicht, creativiteit en leiderschap zorg je ervoor dat je merk opvalt, wordt herkend en echt raakt bij je doelgroep. Deze module behandelt de kernonderwerpen die horen bij de rol van een Strategic Brand Manager, waaronder:

  • Strategisch merkmanagement
  • Merkpositionering in het digitale tijdperk
  • Onderzoek naar doelgroepen
  • Merkverhalen vertellen
  • Cross-culturele branding
  • Interculturele communicatie
  • Leiderschapsvaardigheden


Goed om te weten

Deze module is onderdeel van de Engelstalige masteropleiding International Communication. Het onderwijs dat je volgt wordt in het Engels aangeboden. De opdrachten die je maakt mag je - als je dat prettiger vindt - in het Nederlands inleveren.

Voor wie

  • Je werkt minimaal twee dagen per week in een relevant vakgebied en organisatie, aantoonbaar via een werkgeversverklaring.
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring voordat je met de module begint.
  • Je beschikt over een bachelor in communicatie of een gerelateerd vakgebied, zoals business, marketing, internationale betrekkingen, public relations, management, taalwetenschap, human resources of psychologie.

Vereisten voor Engelse taalvaardigheid

  • Nederlandse studenten met een bachelor uit Nederland: geen bewijs van Engelse taalvaardigheid nodig.
  • Applicants with an International DiplomaAn English certification test may be required if you earned your bachelor’s degree outside of the Netherlands. See for exemptions to English certification and minimum scores.

Voor organisaties

Wil je samen met collega's dit traject volgen, jouw medewerkers opleiden, of ben je geïnteresseerd in een andere opleiding op maat? Onze maatwerk- en in-company trajecten bieden talloze mogelijkheden. We stemmen deze volledig af op de behoeften van jouw bedrijf of organisatie, en de lessen kunnen vaak zelfs op jouw locatie plaatsvinden.

Lees meer over maatwerkopleidingen

Praktisch

Deze module start één keer per jaar.

Startdata

Hieronder een overzicht van alle startdata.

Lestijd:
9:30 - 16:30 uur
Locatie:
Energy Academy Europe, Groningen
Kosten:
€ 1.100,-

Start en introductie

Tijdens de introductiedag voeren we individuele intakegesprekken om te bepalen of jouw organisatie de juiste context biedt voor de geselecteerde opdrachten. Zo niet, dan bieden we alternatieve opdrachten aan.

Lesvorm

Lessen vinden plaats op donderdagen van 9:30 tot 16:30 uur. Colleges en seminars worden gecombineerd met studenten van de voltijdmaster International Communication.

Ondersteuning

Je krijgt volledige toegang tot ons online leerplatform Brightspace en ontvangt coaching van deskundige docenten.

Zelfstudie

Je werkt aan opdrachten en besteedt tijd aan zelfstudie. De vereiste tijdsinvestering varieert afhankelijk van je eerdere ervaring en de mogelijkheid om opdrachten te integreren in je werk.

We are happy to think along with you

Interessegebieden

  • Taal en Communicatie
Meld je direct aan

Deel deze pagina