‘AI-hologrammen in de klas? Dankzij deze master werk ik eraan’
- Student aan het woord
Gideon Hummel (39) werkt als docent marketing. Hoewel hij altijd met veel plezier heeft gewerkt, miste hij in zijn loopbaan vaak de ruimte voor echte innovatie en vernieuwing. Daarom volgt hij nu de Master Digitale Technologie.
'Juist die behoefte aan innovatie was voor mij de reden om te kiezen voor de Master Digitale Technologie aan de Hanze. Ik heb getwijfeld, vooral omdat ik wilde weten of het te combineren viel met mijn baan als docent. Wat mij uiteindelijk over de streep trok, was de inhoud van de opleiding: actueel, vernieuwend en direct toepasbaar in de praktijk. De snelheid en flexibiliteit van het programma – je kunt het goed combineren met werk – maakten het voor mij ideaal.'
'Tijdens de master werk je aan uiteenlopende opdrachten en projecten die allemaal draaien om digitale innovatie. Een voorbeeld waar ik veel plezier aan beleef, is mijn huidige project voor Tio Business School. Hier onderzoek ik of AI-gestuurde hologrammen in het onderwijs ingezet kunnen worden voor diverse toepassingen. Denk aan het virtueel aanwezig laten zijn van gastdocenten, interactieve lessen of zelfs individuele begeleiding. Het is ontzettend inspirerend om aan de slag te gaan met technologieën die de toekomst van het onderwijs kunnen veranderen. Dit soort projecten geven mij energie en laten zien hoe relevant en veelzijdig deze master is.'
'Twijfel je of deze studie bij je past? Mijn tip: doe een meeloopdag! Je merkt dan direct of de sfeer en de mensen bij je passen en of de inhoud aansluit bij jouw interesses en ambities. Voor mij was dat het moment waarop alles op zijn plek viel.'
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?