‘Van Strafrecht naar AI en automatisering: met deze master blijf ik me ontwikkelen’
- Student aan het woord
Nathalie Kothai (40) heeft al een master Strafrecht op zak en werkt als Transformation Director. Ze richt zich op het opschalen van data-operaties, met een sterke focus op AI, automatisering en procesontwerp. Daarnaast volgt ze momenteel de master Digitale Technologie om haar technische kennis verder te verdiepen.
'Mijn achtergrond qua studie is strafrecht. Tijdens die studie heb ik een bijbaan gehad als Data editor, waar ik de data van live voetbalwedstrijden verzamelde. Na mijn afstuderen ben ik binnen hetzelfde bedrijf doorgegroeid naar functies in process management, kwaliteitscontrole en productmanagement.
'Na een wat drukkere privé periode (twee kinderen van 3 en 7 jaar) begon ik vorig voorjaar opnieuw na te denken over mijn toekomst. Ik wilde mijn ervaring aanvullen met theoretische kennis over digitale technologie – bij voorkeur via een betaalbare en flexibele master die te combineren is met werk en gezin. De Master Digitale Technologie aan de Hanze sloot perfect aan! Mijn toenmalige leidinggevende was direct enthousiast. Dankzij zijn steun kreeg ik structureel tijd om te studeren en heb ik mijn eerste drie modules inmiddels succesvol afgerond.
'In het eerste semester werkte ik aan drie uiteenlopende opdrachten met directe relevantie voor mijn werk. Ik schreef een whitepaper over Low Code/No Code, waarmee mijn team als een van de eersten binnen de organisatie met deze technologie aan de slag kon. Ook werkte ik aan een app-ontwerp voor live wedstrijdstatistieken in een stadion; een bestaand idee dat ik dankzij de master kon onderbouwen met theorieën over gedrag, design science en user-centered design.'
'Het volgen van de master is pittig, zeker met een druk gezin, maar omdat mijn werk en master goed op elkaar aansluiten, kan ik veel opdrachten binnen mijn reguliere werktijd doen. De rest doe ik ’s avonds. Omdat ik de master écht interessant vind, voelt het niet als een opgave.'
Twijfel je? Ga dan vooral in gesprek te gaan met de opleiding. In mijn geval gaf het gesprek met Marjolein, de programmamanager, mij een goed beeld van wat haalbaar was. Dankzij de flexibele leerroute kun je bovendien vrijstellingen aanvragen als je al over bepaalde competenties beschikt. En kijk goed of je werkgever ruimte biedt om opdrachten ook echt op de werkvloer uit te voeren – dat maakt het verschil.'
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?