Werkveld­bijeenkomst Kunsteducatie & Burgerschap

• starttijd

• eindtijd

• Locatie

Academie Minerva (locatie Praediniussingel)

locatie

Ben je werkzaam in de (kunst)educatie of in opleiding en ben je geïnteresseerd in burgerschapsonderwijs en wat dit kan betekenen voor de kunstvakken? Kom dan luisteren, praten, meedenken, eten en genieten van muziek en ‘spoken poetry’ op de volgende bijeenkomst voor werkveld en studenten van Kunsteducatie Noorder Breed.

Het programma bestaat uit drie korte inleidingen, een maaltijd, tafelgesprekken, muzikale improvisaties en spoken poetry.

16.45 uur:                Inloop
17.00 uur:                Opening  van de avond
17.05-18.00 uur :     Korte inleidingen op het thema door:

Evert Bisschop Boele, lector kunsteducatie, reflecteert kort op het thema ‘kunsteducatie & burgerschap’ vanuit twee kernbegrippen uit het lectoraat kunsteducatie: idiocultuur en de dialogische relatie.

Tineke Neyman, docent aan de pedagogische academie. Zij ontwikkelt samen met twee scholen en het Universiteitsmuseum een programma waarin burgerschap en erfgoed elkaar versterken.

Aranka Kuiper, theaterdocent VO, vertelt over theater & burgerschap op Stad & Esch.

18.00-18.45 uur:    Samen eten
18.45-19.45 uur:    World Café kunsteducatie & burgerschap

Alle aanwezigen gaan in roulatie met elkaar in gesprek over welke rol kunsteducatie speelt voor het burgerschapsonderwijs. Welke kansen kunnen we bieden? En welke kansen kunnen we grijpen?

19.45-20.00 uur:      Plenaire terugkoppeling door de tafelhosts, gevolgd door muzikale improvisaties van het cellisten duo GIVEN met Ivan Torres Aparicio en Galya Samborskyte en een spoken poetry impressie van dichter en tekstschrijver Richard Nobbe.

Datum en locatie

Datum: woensdag 12 april

Tijd: 17.00-20.00 (zaal open 16.45)

Locatie: de Groene Zaal van Academie Minerva  - Praediniussingel 59, Groningen

Aanmelden voor de werkveldbijeenkomst kan via: [email protected].

Kunsteducatie Noorder Breed

Kunsteducatie Noorder Breed is een samenwerkingsverband van de kunsteducatieve bacheloropleidingen (Academie Minerva en Prins Claus Conservatorium), de Pedagogische Academie, het Lectoraat Kunsteducatie en de Master Kunsteducatie, een joint degree van de Hanzehogeschool Groningen en NHL Stenden Hogeschool.

• Kunst en Cultuur