Zomerconcert 2023

• Locatie

SPOT | Oosterpoort

locatie

Het Prins Claus Conservatorium sluit dit jaar groots af met een showcaseconcert waarin je wordt meegenomen op een muzikale reis langs alle afdelingen van het conservatorium: Klassiek, Jazz, Docent Muziek en Compositie & Muziekproductie.

Programma

Er komt een grote diversiteit aan werken voorbij, inclusief een première: de internationaal bekroonde compositie van C&M-student Robert IJserinkhuijsen voor de film The Foundling zal voor het eerst in Nederland te horen zijn.

Daarnaast wordt het Stabat Mater van Verdi uitgevoerd door koor en orkest en geven DoMu-studenten een impressie van de MuziekTheaterWeek. Verder spelen diverse jazzensembles een gevarieerd repertoire, en presenteren studenten C&M een scala aan soundscapes.

De winnaar van de interne auditie, masterstudent klassiek gitaar João Reis Gilo, speelt Guitar Concerto no. 1 in D major, op.99 van Mario Castelnuovo-Tedesco. De regie is handen van theatermaker Eric Robillard, alumnus van de opleiding Docent Muziek. Het orkest wordt gedirigeerd door Peter Stam, Louis Buskens heeft de werken ingestudeerd met het koor.

• Cultuur en Kunst