ESNS Songwriting Speed Date Sessions, Vol. 6

• Locatie

Jazz Club Prins Claus Conservatorium

locatie

Op vrijdag 19 januari 2024 vinden de jaarlijkse ESNS Songwriting Speed Date Sessions plaats tijdens Eurosonic Noorderslag. Succesvolle songwriters werken samen met studenten om liedjes te schrijven in één dag.

In teams schrijven studenten van het Prins Claus Conservatorium en NLA University College uit Oslo schrijven samen met zes succesvolle songwriters een liedje in één dag! Dit jaar werken de studenten samen met Danny van Tiggele, Inge Lamboo, Maryn Charlie, Max Adrian, Moonloops en Robin Kester. Het resultaat is te horen in een live showcase in de Jazz Club in het Prins Claus Conservatorium om 17.00 uur.

Het is voor de studenten een prachtige kans om samen te werken met professionele songwriters. Voor de songwriters, hun agenten en publishers is dit een unieke manier om een nieuwe generatie muzikale talenten te ontdekken. De songs die het resultaat zijn van de schrijfsessies kunnen zij pitchen binnen hun netwerk, waardoor studenten de kans krijgen om hun werk op internationaal niveau te laten horen.

De ESNS Songwriting Speed Date Sessions zijn onderdeel van het ESNS Extra programma en worden gesponsord door Buma Cultuur.

ESNS Songwriting speed date sessions vol.5.png

• Cultuur en Kunst