Jazz Piano Festival

• Locatie

Diverse locaties

locatie

Van maandag 12 februari tot en met vrijdag 16 februari staat de Jazzafdeling van het Prins Claus Conservatorium in het teken van het Jazz Piano Festival. Tijdens deze projectweek werken studenten samen met internationale gastdocenten.

De focus van het Jazz Piano Festival ligt op de rol van piano in het ensemble. Studenten ontdekken hoe de piano een bijdrage kan leveren aan ieders eigen ontwikkeling en carrière. Pianostudenten van de Jazzafdeling leiden de repetites, schrijven arrangementen, spelen concerten en geven les aan de niet-piano studenten middels peer-teaching.

Docenten: Jasper Soffers, Barry Green, Felix Degenaar, Cajan Witmer en Cas Straatman. Gastdocenten: Dave Kikoski (New York), Danny Grissett (New York, now living in Austria) and Dado Moroni (Italy). Drum en basgitaar/contrabas docenten Steeve Altenberg, Joost van Schaik, Joris Teepe, Mark Haanstra and Patrice Blanchard hebben een belangrijke rol in het toezien op het ensemble spel.

• Stage Experience student concerts | dagelijks om 12.30 uur | Jazz Club
  • Concert Dave Kikoski en Dado Moroni | Maandag 12 februari 20.00 uur | Jazz Club
  • Concert Dave Kikoski, Joris Teepe en Joost van Schaik | dinsdag 13 februari 21.00 uur | de Smederij
  • Concert Joris Teepe presents New York Comes to Groningen met Dave Kikoski, Dado Moroni, Danny Grissett, Jasper Soffers, Barry Green en Steve Altenberg | woensdag 14 februari 20.30uur | SPOT/de Oosterpoort | Tickets via SPOT Groningen.
  • Concert Dave Kikoski en Danny Grissett | donderdag 15 februari 20.00 uur | Jazz Club
  • Piano Trio student concerts | dinsdag 13 februari 20.00uur, donderdag 15 februari 21.00uur, vrijdag 16 februari 20.00 uur | Jazz Club

• Kunst en Cultuur