Lesprogramma NNOotjes online

NNO opnames educatie - Mariska de Groot - websize-1027.jpg

NNOotjes, het nieuwe online educatieprogramma van het Noord Nederlands Orkest voor groepen 3 en 4 van het basisonderwijs is ontwikkeld in samenwerking met Eigenwijs Next van docent Lieuwe Noordam. Lieuwe geeft les in de opleiding Docent Muziek en betrok studenten bij de voorbereidingen voor de liedjes en de lesprogramma’s.

Doel van het programma is om jonge leerlingen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de klanken en de instrumenten van het orkest. Elk liedje heeft diverse meespeeloefeningen zodat kinderen mee kunnen zingen en spelen met het NNO. De komende maanden worden steeds twee liedjes gelanceerd die passen bij het seizoen.

Niet alleen studenten Docent Muziek werkten mee, ook een aantal klassieke slagwerkstudenten is te zien in de lessen. Een hoofdrol is weggelegd voor zangeres en alumna Izaline Calister die bij ons jazz zang studeerde, en de muzikale leiding is in handen van dirigent Rolf Verbeek, bij ons afgestudeerd als dirigent HaFaBra. Ook Gerdien Kuipers, die bij het project betrokken was als educatiemaker heeft haar opleiding bij ons voltooid, en Johannes Terpstra, een van de initiators van het programma, is een van onze docenten.

Dit project is tot stand gekomen in opdracht van Meer Muziek in de Klas Groningen Lokaal. De liedjes en de lesprogramma's zijn gratis te bekijken via de website van het Noord Nederlands Orkest.

Opnames NNOotjes 2 - foto Mariska de Groot.jpg

Credits: NNO Educatie bracht dit programma najaar 2022 tot stand. Naar een concept van Annechien Koerselman, Lieuwe Noordam en Johannes Terpstra. Met medewerking van o.a. zangeres Izaline Calister, Het Noord Nederlands Orkest, muzikaal leider  Rolf Verbeek, regisseur Annechien Koerselman, arrangeur Gijs Philip van Schaik, filmmaker Rens Polman en educatiemaker Gerdien Kuipers. In samenwerking met Eigenwijs Next, Studenten docent muziek en slagwerk Prins Claus Conservatorium. In opdracht van Meer Muziek in de Klas Groningen lokaal.
Foto's: Mariska de Groot, trailer Rens Polman

• Cultuur en Kunst