Gijs Idema nieuwe hoofdvakdocent gitaar Jazz

Gijs Idema

Het Prins Claus Conservatorium, onderdeel van de Hanzehogeschool Groningen, kondigt met trots de benoeming van Gijs Idema aan als nieuwe hoofdvakdocent gitaar bij de jazzafdeling per januari 2024.

Gitarist Gijs Idema studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam en behaalde zijn Master aan de Manhattan School of Music met Jim McNeely en Christopher Rosenberg. In het verleden won Gijs het Prinses Christina Jazz Concours (2014), Leidse Jazz Award (2016), Expression of Art Award (2017) en de Keep an Eye Records (2019) en heeft hij verschillende albums uitgebracht.

Gijs Idema reageert zelf op zijn benoeming: "Ik verheug me enorm om deel uit te gaan maken van de jazzafdeling van het PCC en samen met de gitaarstudenten te werken aan alle facetten die bij een toekomst in de muziek horen!"