Creëer maatschappelijke impact met AI en Data Science en start de verandering!

• Minor
Afbeelding minor DI.png

Digitale Innovaties voor Maatschappij en Overheid

Niveau
Minor
Taal
Nederlands
Credits
30 ECTS
Startmaanden
Start: september
Locaties
Groningen
  • Gedrag en Maatschappij
  • Techniek
  • Taal en Communicatie

Ben jij klaar om maatschappelijke impact te creëren met behulp van AI en Data Science? Ontdek hoe je digitale innovaties kunt inzetten voor de maatschappij en overheid. In de minor "Digitale innovaties voor Maatschappij & Overheid" leer je nieuwe perspectieven te bieden op complexe maatschappelijke vraagstukken.

Over deze minor

Werk samen met studenten uit diverse disciplines aan real-life projecten voor organisaties zoals de Belastingdienst, De Nederlandse Bank, DUO en RDW. Leer hoe je met opkomende technologieën zoals AI en Data Science waarde kunt toevoegen aan de samenleving. Maak gebruik van workshops, lezingen en co-makerships om je kennis en vaardigheden te ontwikkelen. Doe mee en start de verandering! Voor meer informatie www.idimo.nl of mail [email protected].

Ben jij iemand die uitdagingen niet uit de weg gaat en graag nieuwe ideeën introduceert binnen een professionele omgeving? Dan is deze minor geschikt voor jou, ongeacht je achtergrond in technologie, bedrijfskunde, bestuurskunde, rechten, HR, Life Science, of een andere discipline.

• Heb je een frisse blik en innovatieve ideeën?
  • Wil je bijdragen aan maatschappelijke verandering?
  • Spreekt het werken aan een real-life innovatieproject je aan?
  • Zoek je samenwerking met studenten uit diverse disciplines?
  • Hecht je waarde aan openheid, transparantie, privacy en ethische waarden?
  • Ben je geïnteresseerd in uitdagingen bij organisaties zoals de Belastingdienst, De Nederlandse Bank, DUO, RDW, enzovoort?
  • Herken je de mogelijkheden van opkomende technologieën, zoals AI en Data Science?
  • Wil je een waardevol netwerk binnen de overheid opbouwen voor je toekomstige stage, afstuderen en carrière?

Toelating
Deze minor is een samenwerking tussen i-Partnerschap, Hogeschool Utrecht, Windesheim, Hanze Hogeschool en gerelateerde lectoraten, en is geschikt voor voltijdstudenten aan HBO’s door heel Nederland. We willen graag weten of deze minor aansluit bij jouw ambities, daarom maken we graag vooraf kennis.

Voor je kunt beginnen

Deze minor is toegankelijk voor studenten van de Hanze en studenten van andere hogescholen in Nederland. Je moet in de hoofdfase zitten van je studie. Een propedeuse certificaat en voorkennis is niet vereist.

Wil je meer informatie over de inhoud van de minor? Neem dan contact op met [email protected] of kijk op de website www.idimo.nl

Aanmelden voor studenten van de Hanze en voor studenten van andere hogescholen:

Je kunt informatie over de inschrijfprocedure vinden op de website van Kies Op Maat

Veelgestelde vragen

• Gedrag en Maatschappij