Werkveld-bijeenkomst kunsteducatie: Perron 18

• starttijd

• eindtijd

• Locatie

Academie Minerva (locatie Praediniussingel)

locatie

Op 30 november 2023 vindt Perron 18 plaats, de bijeenkomst voor het kunsteducatieve werkveld.

Datum en tijd: 30 november 17.00 - 20.00 uur (inloop van 16:45 uur)
Locatie: Groene Zaal, Academie Minerva Praediniussingel 59, Groningen

Each one, teach one – leren in en van hiphop

Op 30 november organiseren de gezamenlijke (kunst)educatieve opleidingen van de Hanzehogeschool (Academie Minerva, het Prins Claus Conservatorium, de PABO en de Master Kunsteducatie) en het lectoraat Kunsteducatie weer een werkveldbijeenkomst kunsteducatie. Dit keer is het thema: Each one teach one – leren in en van hiphop. We buigen ons samen over vragen als: hoe wordt er geleerd in de hiphop-scene? Wat kunnen we daar van leren? Is hiphop al onderdeel van onze onderwijspraktijk? Hoe ziet dat er dan uit – en hoe zou het er uit kunnen zien?

De bijeenkomst kent het het gebruikelijke format kennen: een aantal aansprekende en prikkelende presentaties, een gezamenlijke maaltijd, discussie in World Cafe-setting, en een kunstzinnige afsluiting.

16.45 uur Inloop
17.00 uur Opening door Evert Bisschop Boele (lector Kunsteducatie, Hanzehogeschool)
17.05 - 18.00 uur Presentaties

• Sherlock Telgt         o.a. Backbone 050: Hiphop in samenleving en onderwijs