Anne van den Berg nieuwe hoofdvakdocent HaFaBra

Anne van den Berg1.jpg

Het Prins Claus Conservatorium, onderdeel van de Hanzehogeschool Groningen, kondigt met trots de benoeming van Anne van den Berg aan als nieuwe hoofdvakdocent in de bachelor Dirigent Harmonie, Fanfare en Brassband. Hij start op 1 januari 2024.

Anne - 45 jaar en wonende in Hattem -  neemt een schat aan ervaring mee als dirigent bij diverse orkesten, waarmee hij mooie successen behaalde tijdens kampioenschappen. Hij studeerde trompet aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts) en rondde zijn studie HaFaBra-directie in 2008 af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

Anne van den Berg reageert zelf op zijn benoeming: “De keuze voor het PCC in Groningen is een heel bewuste. De gezellige, intieme sfeer en de goede organisatie zijn dingen die mij enorm aanspreken. De liefde en affiniteit met de sector waarin ik werkzaam ben wordt breed gedragen en de mogelijkheden van de HaFaBra-studenten zijn legio. Ik ben trots dat ik daar onderdeel van uit mag gaan maken. Ik kijk uit naar een mooie toekomst aan het Prins Claus Conservatorium.”

Anne van den Berg geeft op 24 januari een masterclass tijdens Full Size Conducting 2024 aan het Prins Claus Conservatorium. Meer informatie over het volledige programma is te vinden op hanze.nl/fullsize.

• Cultuur en Kunst