Studenten in overleg in het atrium van Zernikeplein 7

Ondernemen in Verandering

Het versterken van de vitaliteit van ondernemerschap in het noorden. Dat is het doel van het lectoraat Ondernemen in Verandering. Dit doet het lectoraat in samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen en het practoraat van het Alfa-college. Deze samenwerking levert een mooie kenniskring op, bestaande uit docent-onderzoekers, mbo- en hbo-studenten, externe organisaties en ondernemers.

Onder vitaliteit wordt verstaan het samenspel tussen de ondernemer, onderneming en het ecosysteem. Hoe kunnen zij zichzelf opnieuw verbinden? Het principe van serendipiteit, waarbij ongezochte vondsten herkend en ontwikkeld worden is een belangrijk aspect van het samenspel.

In het lectoraat werken onderzoekers en studenten in samenwerking met partners vanuit de innovatiewerkplaats Krachtig MKB aan verschillende projecten en onderzoeken. Deze ontdekkingsruimte draagt bij aan het versterken van de vitaliteit van mens, organisatie en ecosysteem. Daarnaast draagt het onderzoek bij aan de doelstelling om betere studentondernemers op te leiden.