Kick-off Week van de Jonge Mantelzorger

• Locatie

Van DoorenVeste

locatie

Van 1 juni tot en met 7 juni vindt de Week van de Jonge Mantelzorger plaats. Deze week trappen we af met een kick-off op 30 mei in Groningen.

Meer dan je denkt

Kun je je nog wel goed genoeg concentreren op school als je zusje in het ziekenhuis ligt? Of moet je soms afspraken met vrienden afzeggen omdat je moeder niet alleen thuis kan zijn? Ongeveer een kwart van de kinderen en jongeren in Nederland is een jonge mantelzorger (SCP, 2022). Dat is veel meer dan de meeste mensen denken. Dé reden dat binnen de Week van de Jonge Mantelzorger 2024 het thema 'Meer dan je denkt' centraal staat.

Op donderdag 30 mei vindt de officiële kick-off plaats van de Week van de Jonge Mantelzorger en dat doen we dit keer vanuit de Hanze in Groningen. Tijdens de kick-off zijn de Strategische Alliantie Jonge Mantelzorg, JMZ Pro, MantelzorgNL, Klankbordgroep JMZ, het lectorenplatform Informele Zorg en verschillende hogescholen aanwezig om de week feestelijk te lanceren én om kennis en ervaringen met elkaar uit te wisselen over het ondersteunen van studenten met zorgtaken.

Binnenkort komen we met meer informatie over het programma.

• Datum: donderdag 30 mei
  • Tijd: 14.00 - 16.00 uur