Slim leren met AI: een onderwijs- experiment
- Onderzoeksproject
In het bedrijfsleven wordt steeds vaker slimme technologie (AI) ingezet om werkprocessen sneller en efficiënter te laten verlopen. Dit heeft invloed op de vaardigheden waarover hbo-afgestudeerden in het economisch domein dienen te beschikken. Binnen het onderwijs willen we onze studenten hierop effectief voorbereiden.
Met dit onderwijsexperiment hebben we zicht gekregen op de wijze waarop docenten AI in hun onderwijsontwerp inbedden, en hoe studenten leren met behulp van AI, zodat ze beter zijn voorbereid op de beroepspraktijk. Bovendien willen we in dialoog over de ethische dilemma’s van deze technologie, om de vaardigheid in kritisch denken en reflectie op technologie in het werk te versterken.
In deze video-impressie komen deelnemende studenten en docenten aan het woord.
Onderzoeksvraag
Hoe gaan werkveld, docenten en studenten om met GenAI (Generatieve Kunstmatige Intelligentie) en welke lessen kunnen we daaruit trekken voor het ontwerpen en geven van onderwijs met deze technologie?
Aanpak
Het project bestaat uit drie fasen:
Opbrengsten
Onderzoeker
Lecturer
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?