Symposium ProMiMiC Groningen

• Locatie

Prins Claus Conservatorium

locatie

In het onderzoeksproject ProMiMiC - Professional Excellence in Meaningful Music in Healthcare (2019-2023) is de praktijk van ‘op maat’ gemaakte livemuziek voor ziekenhuispatiënten en hun verpleegkundigen verder ontwikkeld.

De praktijk is doorontwikkeld uit het eerdere MiMiC - Meaningful Music in Healthcare - onderzoeksproject (2016-2019). In ProMiMiC is de interprofessionele samenwerking tussen musici en verpleegkundigen in MiMiC onderzocht. Tevens is gekeken naar hoe persoonsgerichte livemuziek kan worden ingezet als katalysator voor een compassievolle patiëntrelatie. Ook zijn modules voor onderwijs en professional development van musici en zorgprofessionals ontwikkeld. Verder beoogt ProMiMiC de bestaande live muziekpraktijk steviger te verankeren in de ziekenhuiszorg. Het ProMiMiC consortium bestaat uit muziek- en ziekenhuiszorgpartners uit Groningen, Den Haag, Wenen en Londen.

Informatie en programma

Voor vragen mail naar [email protected]

Partners

Betrokken partners bij ProMiMiC zijn het Prins Claus Conservatorium Groningen, het Universitair Medisch Centrum Groningen, het Lectoraat Verpleegkundige Diagnostiek van de Hanzehogeschool Groningen, Koninklijk Conservatorium Den Haag, het Haaglanden Medisch Centrum in Den Haag, University of Music & Performing Arts Vienna, Algemeines Krankenhaus Vienna, Royal College of Music / Centre of Performance Science Londen, Chelsea and Westminster Hospital Londen, and Foundation Mimic Muziek. Dit project wordt ook medegefinancierd door het RAAK-PRO programma van het regieorgaan SIA, onderdeel van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

• Cultuur en Kunst
  • Gedrag en Maatschappij