Duurzame waardeproposities voor het mkb
- Onderzoeksproject
Veel mkb-bedrijven willen bijdragen aan een duurzame samenleving, maar weten niet goed hoe. Ze missen tijd, middelen en kennis om duurzaamheid te integreren in hun bedrijfsvoering en waardepropositie. Tegelijkertijd groeit de druk vanuit klanten en ketenpartners om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Vooral in de business-to-business (B2B) sector wordt duurzaamheid steeds vaker een selectiecriterium.
Dit onderzoeksproject ondersteunt mkb-bedrijven in het ontwikkelen en communiceren van duurzame waardeproposities. Door samen met ondernemers, adviseurs en onderzoekers te ontwerpen en te testen, ontstaat een praktische aanpak dat bedrijven helpt om hun maatschappelijke meerwaarde zichtbaar en geloofwaardig te maken.
Het project wordt uitgevoerd door de Hanze in samenwerking met de Hogeschool Utrecht en is mede mogelijk gemaakt door financiering vanuit de regeling RAAK-mkb van Regieorgaan SIA.
Lector Marketing en Ondernemen
Lector Duurzaam Financieren en Ondernemen
Onderzoeker en projectleider
Projectondersteuner
Docent
Docent-onderzoeker
Onderzoeker; Coördinator Topondernemersregeling
Onderzoeker
Meer weten over het lectoraat Marketing en Ondernemen?
Bekijk de pagina van het lectoraatHoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?