
Binnen ons onderzoek kijken we hoe docenten bij de Hanze in hun eigen onderwijspraktijk vorm geven aan deze persoonsvorming Hoe ziet dat eruit en wat kunnen we daar met elkaar van leren?
Bij het lectoraat TOHOS geloven we dat studenten hun talenten niet alleen ontdekken – dat doen ze samen met anderen, in de praktijk en niet alleen achter hun bureau. Daarbij draait het niet alleen om hoe een student zich voelt of wat diegene kan, maar vooral ook om de vraag: hoe kan ik iets betekenen voor anderen en voor de samenleving? Dat noemen we persoonsvorming: leren wie je bent, waar je voor staat en hoe je op een bewuste en verantwoordelijke manier je plek inneemt in de wereld. Dit idee is onder andere geïnspireerd op het werk van onderwijspedagoog Gert Biesta. Hij stelt dat goed onderwijs niet alleen draait om kennis en vaardigheden, maar ook om hoe je leert samenleven en je ontwikkelt als mens.
Onderzoek
De onderzoekers
-
Elanor Kamans
Lector Talentontwikkeling in Hoger Onderwijs
-
Annegien Langeloo
Senior onderzoeker
-
Judith Volker
Onderzoeker
-
Debbie Lager
Onderzoeker
Feedback component
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?